A negyedikesek kompetenciamérés eredményei |
![]() |
![]() |
Megtekinthetők és letölthetők itt. Országos készség- és képességmérés - 4. évfolyam A vizsgálatban a negyedik osztályos tanulók 20 tesztfüzet változatból írták a felmérést, ezeken belül négy (egy 5 perces és három 40 perces) tesztbe rendezve voltak találhatók az feladatok. Egy tanuló csak egy tesztfüzetet töltött ki. Az alapkészségek fejlettségének jellemzése érdekében minden teszt esetében mérni kellett a feladatok megoldásához felhasznált percek számát is. A tesztek a 4. évfolyamon nem tantárgyi ismereteket, hanem sok év alatt fejlődő alapkészségeket, képességeket (írás, olvasás, számolás, gondolkodás) mérnek. Az íráskészség mérése nyomtatott szöveg másolását jelentette pontosan 5 perc alatt. Az olvasáskészséget mérő feladatok a formai hasonlóság ellenére nem feleletválasztóak, nem a jó megoldást kellett megtalálni és bekarikázni, hanem valamennyi elemről külön-külön kellett dönteni, és a döntésnek megfelelően be kellett karikázni, vagy át kellett húzni a számjelüket. A számolási készséget mérő feladatok nyílt végűek voltak, amelyek rövid válaszokat igényeltek. A gondolkodási képességet mérő feladatok többsége nyílt végű volt, de az olvasáskészséget mérő feladatokhoz hasonló, zárt feladatok is voltak. Az osztályok eredményeit tartalmazó táblázatok alapján megállapítható, hogy a tanulók minden területen többnyire az országos átlag felett teljesítettek. A tanulók egyéni teljesítménye a mérési azonosító alapján elemezhető.
Mellékletben példát láthatunk egyéni tanulói teljesítmény elemzésére (mérési azonosító: r544-p410)
|
< Előző |
---|
![]() Napközis olimpia 2008. október 2008.10.17 |
![]() Halloween 2010.11.23 |