Skip to content
Buongiorno Italia!! PDF Nyomtatás
Egy hete mindenki lázasan készülődött, tervezgetett, bevásárolt, alig várva az olaszországi utat. Péntekre már mindenki bezsongott, tanáraink nehezen bírtak velünk az utolsó órákon. Vasárnap este gyűltünk össze a suli udvarán, ami tele volt a rengeteg csomaggal és a minket elkísérő szülőkkel, barátokkal, barátnőkkel. Mindenki alig várta, hogy elinduljunk végre az útra, amit már olyan régóta tervezgettünk. Éjfél előtt fél órával végre-valahára elindult az évfolyammal a két busz. Az úton az izgatottság felülmúlta a fáradtságot, szólt a zene, énekeltünk, filmet néztünk. Egy kicsit később körülnéztem és láttam, hogy már többen álomba szenderültek (a szerencsések) és voltak akik egy szemhunyásnyit sem aludtak a 12 órás úton (a kevésbé szerencsések).

Hétfő délelőtt Szlovénián keresztül megérkeztünk Olaszországba. Cavallinoban, a kempingbe beérve kipakoltuk a csomagokat, majd újabb várakozás következett - amíg megkaptuk a kisházak kulcsait. Ezalatt sokan kimentünk a tengerpartra és ruhástul beszaladtunk a hullámzó tengerbe. Miután kézhez kaptuk a kulcsokat, felfedeztük a házakat, amik sokkal kisebbnek bizonyultak mint, amire számítottunk. Ennek ellenére gyorsan elhelyezkedtünk és kipakoltunk, ebédet csináltunk, majd kisétáltunk a partra. A víz frissítően hatott mindenkire, az elgémberedett végtagjaink újra életre keltek. A kissé felhős időjárást a hatalmas hullámok kompenzálták és nagyon jól éreztük magunkat.
Az esték mindig jó hangulatban teltek, az összeszokott társaságok és az új barátok összeültek, mindenki megtalálta a helyét. A kemping szabályzata szerint tizenegy után a házban kellett tartózkodnunk, de addig szinte senki nem ücsörgött odabent, - szólt  a zene és mindenki beszélgetett, vacsorázott, énekelt, gitározott.
Kedd reggel elmentünk a cavallino-i piacra, ahol egész délelőtt nézelődtünk, vásárolgattunk. Sokan itt szerezték be a szuveníreket otthonra, valamint sok táskát és ruhát is elhoztunk. Délután a tengerben fürödtünk, a hullámok ez alkalommal is nagyon nagyok voltak.
Szerdán egész napos programunk volt. A szállásunk közelében lévő Punta Sabbioniból Velencébe hajóztunk. Az idő elég ködös volt, de ahogy Velencébe érkeztünk, a nap is előbújt és pár órával később már szinte elviselhetetlen hőség lett. A Szent Márk térre és a bazilikába még együtt sétáltunk, ezután szabad választású csoportokban fedezhettük fel a világhírű várost. A velencei hangulat - a nyüzsgő utcák, a gondolák, az olasz ételek, italok és a fagyi - mindenkit elvarázsolt. Szívesen maradtunk volna még, de kettőkor tovább hajóztunk Muránó szigetére, ahol megnéztük az üvegfújást. Ezután Buránó szigetére utaztunk, ami a csipkéjéről és a színes házairól ismert. A fárasztó nap után, alig vártuk, hogy hazaérjünk a kempingbe és még csobbantunk egyet a tengerben.
Csütörtökön hajnalban keltünk és hétkor már úton is voltunk Sirmionéba. Érkezésünk után lehetőségünk volt motorcsónakozni a Garda-tavon, amit a legtöbben ki is használtunk. Az idő remek volt, a nap melegen sütött. Lajos bácsi ajánlására felkerestük a "legjobb olasz fagyizót". Húsz-harminc féle ízből és különböző tölcsérekből választhattunk, és hatalmas gombócokat kaptunk. Egy kis szabadprogram után folytattuk utunkat Veronába, ahol megnéztük az Arénát, majd a Júlia-házat. Ezután Padova felé vettük az irányt és a hosszú út után, megnéztük a szoborparkot, valamint a Szent Antal bazilikát. A nap végén bevásároltunk, majd nagy örömünkre elindult a busz a szálláshelyünk felé. Szerintem mindenki nevében mondhatom, hogy ez volt a legkimerítőbb, de egyben a legszebb nap is a hét során.
Pénteken és szombaton egész nap szabadprogramunk volt, strandoltunk, napoztunk. Voltak akik amerikai fociztak, mások röplabdáztak. Pénteken volt az "utolsó esténk", a szombati már inkább a pakolásról és a takarításról szólt.
Vasárnap korán keltünk és elhagytuk a házakat. A hazafele út gyorsabban és csendesebben telt el, filmeztünk és aludtunk.
Életre szóló emlékekkel és élményekkel tértünk haza! Felejthetetlen kirándulás volt!
                            Rácz Dorottya

< Előző   Következő >

Let's click

Iskolánk a Comenius „Iskolai együttműködések” projekt keretében másik négy európai uniós oktatási intézménnyel együtt vesz részt a „Let’s click”
elnevezésű, két éves programban. A sikeres pályázatot követően a Tempus Közalapítvány anyagi támogatásával kerülhet sor az együttműködésre. A projekt az „Egész életen át tartó tanulás” program részeként valósul meg – litván, észt, lengyel és portugál partnerekkel. A projekt munkanyelve az angol; fő célja a természettudományos tantárgyak tanulásának motiválása.
Az alábbi linken található a projekt közös weboldala, amely az öt partneriskola tanárai és diákjai által készített anyagokkal folyamatosan bővül. Az oldalon található közös webszótár, természettudományos webkvíz, fotók, videók, prezentációs anyagok.