Skip to content
Képző- és Iparművészeti Ág


Ágvezető: Balázs-Fényi Anna

Művésztanárok: Borgó Munkácsy-díjas festőművész, a Széchenyi Művészeti Akadémia tagja, Balázs-Fényi Anna képzőművész, Dr. Mátyás Ferencné Hrk Mária festőművész, Igric Eszter, Károly-Kovács Ágnes, Őri János képzőművész, Pelcz Zoltán kerámia- és szobrászművész, Sebestény Lászlóné, Szabó Stefánia iparművész, látvány- és stílusszakember; Tóth Ágnes, Varga Ferenc, Válóczi Krisztina képzőművész, Válóczi-Major Katalin képzőművész, Molnár Erika textilművész, Koronczi Melinda

 



Újabb AMI-s siker PDF Nyomtatás
A Vakok és Gyengénlátók Integráló Sportegyesülete a „Jelen és jövő fogyatékos sportja” címmel rajzpályázatot hirdetett. Művészeti iskolánkat Bajzát Emese, Koczka Fanni, Pető Martina, Seres Bettina, Müller Petra, Bíró Petra, Molnár Bence, Ondrék Zsófia és Zsirka Viktória képviselték, alkotásaikat kiállították. Zsirka Viktória pedig I. helyezést ért el. Gratulálunk a tehetséges növendékeknek és felkészítőiknek: Válóczi-Major Katalin és Dr. Mátyás Ferencné Hrk Mária művésztanároknak!
2014.04.07.
 
Képző- és iparművészeti ág PDF Nyomtatás

A képző- és iparművészeti ágon belül a különböző tanszakok egységes feladata, hogy kifejlessze a növendék esztétikai érzékenységét, az igényességet, az ízlést, fogékonnyá tegye a képi műveltség, a képi emlékezet és képzelet iránt. Elsősorban a vizuális nevelés ad alkalmat arra, hogy a tanulók életkori sajátosságaikat figyelembe véve érdeklődésüknek és tapasztalataiknak megfelelően gyarapíthassák ismereteiket, fejleszthessék képességeiket, és a különféle szakirányú területeken jártasságot szerezhessenek.

Bővebben...
 
Az alapfokú képző- és iparművészeti oktatás célrendszere és funkciói PDF Nyomtatás

Az alapfokú művészetoktatás követelménye és tantervi programja lehetőséget nyújt az esztétikai érzékenység – nyitottság, igényesség, ízlés, erkölcsi fogékonyság – alakítása mellett a látás kiművelésére és tudatosítására, bővítve a képi műveltséget a képi emlékezet képzeletet. A tervező, konstruáló, anyagformáló, eszközhasználó, tárgykészítő

és környezetalakító tevékenységek gyakorlata nemcsak a kézügyességet, technikai érzékenységet fejleszti, hanem kialakítja a képességet a gondolatok, érzések, elképzelések, tapasztalatok vizuális eszközökkel való megjelenítésének gyakorlatára.
Bővebben...
 
Festészet tanszak PDF Nyomtatás

E tanszak programja arra irányul, hogy a tanulók az alapfok végére ismerjék a rajz- festés- mintázás alapelemeit, a vizuális gondolkodás formáit és nyelvezetét, a tervezéstől az alkotásig tartó kreatív folyamat részeit, a különböző technikák alkalmazásának módjait, a sík és a tér törvényszerűségeit a képzőművészet világában, bepillantást nyerjenek
a művészettörténet nagy korszakaiba. Így nyújtunk lehetőséget az esztétikai érzékenység alakítása mellett a látás kiművelésére és tudatosítására; így válnak a gyerekek egyre inkább képessé arra, hogy belső világukat, érzéseiket vizuális eszközökkel is megjelenítsék. Továbbá lehetővé tesszük a néphagyomány, a környezet- és tárgykultúra megismerését, fejlesztjük a teremtő képzeletet és az improvizációs készséget. Arra törekszünk, hogy a gyerekek örömteli, inspiráló légkörben bonthassák ki tehetségüket.

Bővebben...
 
Fotó-videó tanszak PDF Nyomtatás

A program célja, feladatai
A fotó-videó műhelymunka célja, hogy a vizuális neveléssel párhuzamosan a tanuló:

  • ismerje meg a fényképezés és a mozgófilm-készítés történetét, az amatőr célokra ma használatos fotó-videó eszközöket, azok működtetését és alkalmazásuk lehetőségeit
  • sajátítsa el az emlékképek és felvételek készítéséhez elengedhetetlen minimális ismereteken túl, a kreatív munkához szükséges ismereteket és gyakorlati fogásokat,
  • igazodjon el a fotográfia és a film sajátos formanyelvén, tudjon önálló elképzelés alapján fotóillusztrációkat, sorozatokat, riportot illetve rövidfilmeket készíteni.
Bővebben...
 

 

Let's click


Iskolánk a Comenius „Iskolai együttműködések” projekt keretében másik négy európai uniós oktatási intézménnyel együtt vesz részt a „Let’s click”
elnevezésű, két éves programban. A sikeres pályázatot követően a Tempus Közalapítvány anyagi támogatásával kerülhet sor az együttműködésre. A projekt az „Egész életen át tartó tanulás” program részeként valósul meg – litván, észt, lengyel és portugál partnerekkel. A projekt munkanyelve az angol; fő célja a természettudományos tantárgyak tanulásának motiválása.
Az alábbi linken található a projekt közös weboldala, amely az öt partneriskola tanárai és diákjai által készített anyagokkal folyamatosan bővül. Az oldalon található közös webszótár, természettudományos webkvíz, fotók, videók, prezentációs anyagok.


Látogatók

mod_vvisit_counterMa47
mod_vvisit_counterHéten2205
mod_vvisit_counterHónapban13791
mod_vvisit_counterÖsszes2653892

Bejelentkezés






Elfelejtette a jelszavát?

Google Analytics

 

 

Partnereink